harmonogram pracy kierowcy

Dashboard

Dashboard’y dają szybki dostęp do najpotrzebniejszych informacji, wskaźników i trendów floty powiązanych z celami firmy. Można je dowolnie konfigurować i dokonać wizualizacji poszczególnych danych z podziałem na konkretne wymiary (pojedyncza dana, wykres). Ich główna siła leży w możliwości porównywania okresów – można sprawdzić czy wprowadzone zmiany dały zauważalny efekt albo czy dany kierowca poprawił swoją skuteczność w stosunku do np. poprzedniego miesiąca.

Od razu po wejściu do aplikacji widać jakie aktualnie wyniki mają kierowcy, jakie jest średnie spalanie, długość tras, czy spalone paliwo. Wszystkie wyświetlone dane można w każdej chwili odświeżyć lub edytować, aby dostosować je do aktualnych potrzeb. W aplikacji, na start, dostępne są 3 predefiniowane dashboard’y: „Pulpit główny”, „Pulpit paliwowy”, „Pulpit ECO”. Każdy kolejny dashboard można tworzyć pod cele firmy na podstawie danych zebranych w systemie.

funkcje aplikacji mobilnej dla kierowców Flotman
harmonogram pracy kierowcy

Raporty Tras

Dzięki widokowi bieżącej lokalizacji pojazdów zyskujesz łatwy wgląd w pracę każdego z kierowców bez konieczności przeszukiwania rejestru przebiegu pojazdu. Wystarczy jeden przycisk, aby uzyskać szczegółową historię tras samochodu – włącznie z postojami czy parkingami. Wszystkie dostępne aktywności można łatwo sortować po dacie czy wyszukiwać po konkretnym zdarzeniu. Funkcja animowania trasy pozwala natomiast odtworzyć ją w formie graficznej, bez konieczności samodzielnego śledzenia na mapie.

Poza mapą zyskujesz dostęp do raportów, które zawierają szczegółowe informacje m.in: przejazdy, czas jazdy i czas postoju, przejazdy prywatne i służbowe wybranych kierowców, szczegółowy raport tras i przebiegów wybranych pojazdów, czy kierowców,ewidencję przejazdów do celów VAT.

Przydatnym rozwiązaniem jest wyszukiwarka adresów na mapie, która pozwala na szybkie przejście do widoku wpisanego adresu, czy udostępnianie lokalizacji pojazdu poprzez link.

moduł CRM aplikacji mobilnej dla kierowców Flotman

Obsługa tachografu i DDD + e-TOLL

Aplikacja posiada zaawansowany moduł obsługujący dane z tachografu. Umożliwia on zdalne pobieranie plików DDD oraz podgląd aktualnych statusów na tachografie w podstawowej wersji. W bardziej rozbudowanej wersji pozwala weryfikować efektywność pracy kierowców i ułatwia podejmowanie decyzji w przyjmowaniu zleceń. Aplikacja online estymuje potencjalne kary na jakie narażona jest firma oraz pokazuje ile dokładnie czasu jazdy w danym momencie, dniu czy tygodniu jeszcze pozostało kierowcy.

W każdym wersji naszego systemu możesz aktywować usługę e-TOLL na pojeździe, dzięki czemu oferujemy wszystkie niezbędne funkcje w jednym miejscu.

Zachęcamy do sprawdzenia zawartości pakietów Tacho na stronie Cennika.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat samego rozwiązania to zapraszamy na stronę Tachograf, pliki DDD i ewidencja.

Tutaj możesz przeczytać artykuły związane z tematem Tachograf:

moduł CRM aplikacji mobilnej dla kierowców Flotman

Obsługa punktów zdefiniowanych

Ta funkcjonalność pozwoli określić ilość i częstotliwość odwiedzin w punktach ważnych dla Twojej firmy. Można oznaczyć na mapie klientów, dostawców, tereny budowy czy miejsce zamieszkania pracowników. Dzięki temu w szybki sposób otrzymasz zestawienie w postaci raportu. W aplikacji dodaliśmy możliwość wyłączenia grupowania obiektów na mapie (zarówno pojazdów, jak i ich aktywności oraz punktów zdefiniowanych), a dla pojazdów zgrupowanych – opcja dodawania grup do subskrypcji raportów.

Moduł ten cieszy się największym zainteresowaniem wśród naszych klientów, ponieważ odciąża z pracy zarówno pracowników mobilnych jak i osoby zarządzające. Pomaga łatwiej zlokalizować kierowców oraz zidentyfikować przypadki bezprawnego użytkowania pojazdów.

harmonogram czasu pracy kierowcy - aplikacja mobilna Flotman

Pełna obsługa paliwa

Pozwala szybko określić wydajność floty, podsumować tankowania pojazdów i ocenić średnie spalanie. Funkcjonalność jest wyposażona w szereg raportów umożliwiających bardzo szeroką analizę spalania, tankowań i ewentualnych ubytków paliwa dla jednego pojazdu, grup pojazdów oraz całej floty.

Pomocny w ocenie wyników floty jest „Pulpit paliwowy„, który przedstawia m.in. średnie spalanie, spalanie ponad normę, czy spalone paliwo. Korzystając dodatkowo z modułu „Koszty” można zaimportować dane z kart paliwowych i automatycznie wykryć nieprawidłowości w tankowaniach. Pełna kontrola paliwa rozbudowana jest o alarmy związane z użytkowaniem paliwa np. informacja o ubytku paliwa lub o tankowaniu wysłana SMS’em, mailem lub w aplikacji.

harmonogram czasu pracy kierowcy - aplikacja mobilna

Eco Drive

Pozwala zminimalizować poziom kosztów wynikających z agresywnej lub nieumiejętnej jazdy ucząc kierowców dobrych praktyk związanych z eco-drivingiem. Użytkownicy pojazdu zmieniając swoje złe nawyki zwiększają własne bezpieczeństwo. Jednocześnie zmniejszają przy tym szkodowość firmowej floty. Zmiana w sposobie korzystania z samochodu zmniejsza także znacząc koszty eksploatacyjne. Już w ciągu pierwszych kilku miesięcy widać poprawę stylu jazdy poprzez spadek kolizji drogowych o 41%, zmniejszenie liczby wypadków o 39%, a nawet spadek spalania o 12%.

W systemie monitoringu GPS Flotman wykorzystano autorski system ocen 1-6 wraz z rankingiem kierowców. Można dzięki niemu nie tylko weryfikować jazdę pojedynczego kierowcy, ale także porównywać ich wyniki między sobą i nagradzać najlepszych. Kierowca w każdym momencie może sprawdzić, w jakim aspekcie jazdy jest dobry, nad czym musi jeszcze popracować i gdzie się plasuje w rankingu wśród innych użytkowników.

Wszystkie te informacje są dostępne w systemie raportowym wraz z wizualizacją danych (dashboard ECO), co umożliwia szybkie reagowania na zmiany.

harmonogram pracy kierowcy

Business Intelligence

Moduł Business Intelligence w systemie Flotman pozwala na samodzielne tworzenie zaawansowanych raportów oraz szybkie wyszukiwanie potrzebnych informacji. W połączeniu z pulpitem menedżera, który można dowolnie konfigurować tworzy inteligentny system raportowy. Odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące floty można znaleźć zaraz po zalogowaniu się do aplikacji.

BI jest zasilany jak największą ilością informacji dotyczących floty. Tworząc personalizowane raporty można wykorzystać dane o aktywności pojazdu np. o postoju, parkowaniu, holowaniu, jeździe. Sumaryczne przedstawienie takich danych w podziale na poszczególnych kierowców pomoże w efektywniejszym zarządzaniu flotą pod kątem planowania i optymalizacji tras, zużycia paliwa i części eksploatacyjnych.

harmonogram pracy kierowcy

Harmonogramy

Harmonogram jest określonym w czasie przypisaniem kierowcy do konkretnego pojazdu. Dodatkowo kierowca ma określone godziny pracy i dni wolne dzięki temu wszystkie aktywności pojazdu (jazda, postoje, parkingi) dzielone są na służbowe i prywatne.

Możliwe jest ustawienie stałych godzin pracy w ramach dni tygodnia, z opcją dodania i ustawienia innych godzin pracy np. dla dni weekendowych, dodanie  niestandardowych godzin pracy z osobna na każdy dzień tygodnia, ustawienie dni wolnych od pracy oraz wybranie „Brak godzin pracy” aby wszystkie aktywności w ramach wybranego harmonogramu były traktowane jako prywatne.

Przydatnym rozwiązaniem jest możliwość przejścia do ostatniego harmonogramu czasu pracy kierowcy. Dużym ułatwieniem są oznaczenia graficzne – przycisk niebieski oznacza aktualny plan, szary przenosi do ostatniego planu przypisanego do konkretnego kierowcy. Dzięki przyciskowi „Dni wolne” można podejrzeć plan urlopowy pracownika oraz możliwość szybkiej edycji.

funkcje aplikacji Flotman
harmonogram pracy kierowcy

Moduł RODO działa na trzech poziomach:

  • Poziom 1: Brak geo-kodowania w przejazdach prywatnych – po jego uruchomieniu, pojazd przełączony na tryb jazdy prywatnej znika całkowicie z map. Analogicznie ginie także historia jego przejazdów, a w systemie wyświetlają się jedynie dane o tankowaniach, raportowane jednak bez wskazania ich lokalizacji.

 

  • Poziom 2: Brak geo-kodowania i parametrów Eco w przejazdach prywatnych – działa na takich samych zasadach, co poziom wymieniony powyżej, z tym, że z systemu znikają dodatkowo informacje obrazujące styl jazdy pracownika.

 

  • Poziom 3: Przejazdy prywatne nie generują się – przy włączonym poziomie 3, fleet manager nie ma dostępu do żadnych informacji o przejazdach prywatnych kierowców. W przypadku pojazdów podłączonych do szyny CAN, zbierane są wyłącznie dane o zmianach stanu licznika, co jest konieczne dla zachowania spójności w obrębie systemu.
obsługa serwisu - aplikacja dla kierowców

Obsługa Serwisu

Tutaj mamy dostęp do informacji o datach kolejnych przeglądów serwisowych lub rejestracyjnych oraz informacje o końcowych terminach pakietów ubezpieczeniowych (OC i AC). Dzięki temu użytkownik jest na bieżąco informowany przez aplikację o tym, ile dni zostało do wygaśnięcia polisy.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów moduł ten posiada także możliwość tworzenia własnych elementów. Obserwowane są one pod kątem wymian w określonym terminie lub po przejechaniu jakiegoś dystansu. Dla przykładu możemy ustawić wymianę rozrządu w momencie osiągnięciu przebiegu 150 tys. System odpowiednio wcześniej przypomni nam o konieczności zrealizowania tej czynności serwisowej. Pomoże to tym samym uchronić pojazd od ewentualnej przykrej awarii w czasie pracy kierowcy.

W module Powiadomienia użytkownik może ustawić alert o zbliżających się akcjach serwisowych m.in. koniec ubezpieczenia, wymiana oleju, rozrządu, czy przegląd rejestracyjny.

moduł CRM aplikacji mobilnej dla kierowców
obsługa serwisu - aplikacja mobilna dla kierowców

Moduł CRM

Moduł ten umożliwia pełne zarządzanie bazą klientów m.in. dodawanie ich do stałych punktów odwiedzin, przypisanie klientów do odpowiedniego kierowcy, wizualizacja przypisanych punktów na mapie, generowanie raportów dotyczących ilości, jakości odbytych lub nieodbytych spotkań.

Zestawienia powiązane z tą funkcjonalnością nie tylko pokazują czy pracownicy odwiedzają określone miejsca, ale także to czy trzymają się założonego planu. Jeśli wizyty są umówione na określoną godzinę to raport podkreśli rekordy, w których kierowca nie dojechał na czas lub w ogóle się nie zjawił. Pokaże także informację o tym, że zaparkował trochę dalej od zaplanowanego punktu spotkania.

harmonogram czasu pracy kierowcy - aplikacja Flotman

Powiadomienia i subskrypcje

Moduł ten z jednej strony daje możliwość automatycznej i cyklicznej wysyłki raportów, a z drugiej strony może wysyłać alarmy w momencie wystąpienia określonej sytuacji. Takie powiadomienia są wysyłane na maila lub w postaci wiadomości SMS.

Alarmy pozwalają na sprecyzowanie danych, które będą kierowane do użytkownika systemu. Umożliwia to otrzymanie natychmiastowego powiadomienia o zdarzeniu alarmowym bez konieczności logowania się do systemu. Każdy moduł w systemie monitoringu GPS Flotman ma swoje rodzaje powiadomień i rozszerza omawianą funkcjonalność o nowe rodzaje alarmów. Im więcej modułów masz w swoim pakiecie tym więcej jest dostępnych alarmów do wyboru.

Skrzynka mieści w jednym widoku 25 wiadomości. Dzięki temu najnowsze powiadomienia są na pierwszej stronie i nie trzeba przeszukiwać skrzynki. Alerty można filtrować po wielu parametrach m.in. po dacie, tytule, statusie przeczytane / nieprzeczytane zgodnie z priorytetami w danym momencie.

moduł CRM aplikacji dla kierowców Flotman

Koszty Flotowe

Umożliwia dodawanie faktur w celu wyliczenia pełnych kosztów utrzymania floty. Pozwala również dokonać automatycznej weryfikacji realnych tankowań z fakturami wpisywanymi ręcznie lub importowanymi z systemu kart paliwowych.

Moduł zawiera szereg raportów obrazujących koszty flotowe i to jak zmieniają się w czasie użytkowania floty. Z raportem „Eksploatacja pojazdu” można porównać koszty serwisowania auta w wybranym okresie. Daje to możliwość sprawdzenia, które pojazdy generują największe koszty napraw. Mając dane z modułu eco-drivingu możemy także ocenić czy styl jazdy poszczególnych kierowców nie jest przyczyną tak dużych kosztów serwisowych.

harmonogram czasu pracy kierowcy - aplikacja

Czas odświeżania pozycji na mapie oraz archiwizacja
danych jest ustawiana indywidualnie.

Zachęcamy do kontaktu z naszym działem handlowym. Wspólnie z naszymi specjalistami będziesz mógł dopasować system do swoich potrzeb i cieszyć się przejrzystą, skrojoną na miarę oczekiwań aplikacją.